KOKKUVÕTE | Viljandi jalgpallisõber on oma meeskonnale truu, kuid igatseb paremad tingimusi kunstmurustaadionile

Detsembrist kuni jaanuari lõpuni said kõik soovijad vastata Viljandi Tuleviku hooajaküsitlusele, milles uurisime meie külastajate ja kogukonna meelestatust, hinnanguid ja soove. Küsitlusele vastas rõõmu valmistavalt suur hulk inimesi: koguni 134. Alljärgnevalt teeb klubi kogukonnajuht Marek Tiits laekunud vastustest kiire ülevaate.

Ankeedis oli 23 küsimust, milles palusime infot vastaja staadioni külastamise harjumuste kohta ning seejärel sai vastaja anda hinnanguid staadionite heakorrale, mängupäevade toitlustusele, muusikavalikule, perede ja laste jaoks loodud tingimustele ning kõigele muule, mis fännide meelel ja südamel.

Viljandi vutipublik on kindlameelne

Koguni 39% küsitlusele vastajaist külastas 2019. aasta hooajal kas kõiki Tuleviku kodumänge või jättis vahele vaid üksikud mängupäevad. 36% vastanuist külastas kuni kümmet Viljandi Tuleviku kodumängu 18st, 24% aga käis kohal ühel kuni viiel mängupäeval.

Mullusel hooajal pidasime koduseid kevadringi- ehk kunstmurumänge kokku neli. Et meie järveäärsel kunstmurustaadionil on publikule mängude vaatamiseks tingimused nadid, pole mingi saladus. Seetõttu ei ole üllatav, et ligi 30% vastanuist ei käinud kohal ühelgi kevadringi kohtumisel ja selle põhjusi peegeldasid üsna selgelt kirja pandud põhjendused: vähe istekohti, peavarju puudumine, kurjad ilmad jne.

Publikule kevadringis paremate tingimuste loomise nimel pingutame 2020. aastal kindlasti rohkem, kui varem. Mõistagi ei saa me lubada, et tänavu saab kevadringi kohtumisi vaadata katuse all ja mugaval tribüünil, kuid selle ideaali nimel käib klubis juba pikemat aega kibe töö.

Info tuleb sotsiaalmeediast ja sõpradelt, koduleht kõrges hinnas

Viljandi Tuleviku fänn on usin sotsiaalmeedia kasutaja: mängupäevade kohta hangivad enam kui 83% vastanuist infot klubi Facebooki lehelt ja Instagramist. 40% vastanuist kuulevad lisaks värskeid uudiseid ka sõpradelt ja pereliikmetelt ning ligi pooled kasutavad usinasti ka Premium Liiga ametlikke sotsiaalmeedia kanaleid.

Kolmandiku jaoks vastajaist on endiselt klubi koduleht väga tähtsaks infoallikaks ja 10% Tuleviku fännidest loeb innukalt meie linna ajalehte Sakala, kust samuti klubi tegemiste kohta infot ammutab.

Toitlustust hinnatakse positiivselt, muusikale ja teadustusele suuremad ootused

Rõõmu teeb tõik, et meie kodumängude toitlustaja Jaama Söögisaal sai 69% vastanuilt positiivse hinde ehk viiepallisüsteemis nelja või viie. 24% hindas toitlustuse kvaliteedi rahuldavaks, 5% mitterahuldavaks ja kaks protsenti vastajaist jätsid arvamuse avaldamata.

Märkustest toitlustajale toodi enim välja suurimate hittide ehk hot-dogide ja friikartulite valmistamise kiirust, milles nähakse paranemisruumi. Ka soovisid paljud vastajad menüüsse bataadifriikaid. Miinusena toodi välja kaardimakse puudumise võimalus.

Kindlasti tegeleme Jaama Söögisaali inimestega koos selle kallal, et lühendada järjekordi, mida negatiivse poole pealt sageli välja toodi ja leiame ka lahendused õllesõprade murele, külma kesvamärjukese puudumisele mõnel mängul.

Mängupäevade muusikavalikut hinnatakse varasemate hooaegadega võrreldes paranenuks, kuid arenemisvõimeliseks. Üsna samas joones hinnati ka teadustuse kvaliteeti. 50% vastanuist hindas muusikat ja teadustust hindega “4”, ent 21% vastajate arvates on nende kvaliteet vaid rahuldav. Parandame asja!

Staadonite heakorra hindas heaks või väga heaks 96% vastanuist. Aitäh!

Mängukava ei peeta oluliseks, kuid selle kadumist ei soovita

Et Premium Liiga mängudel on mängukava kohustuslik, siis ei kao paberile trükitud kava mõistagi kuhugi, mis on kindlasti hea uudis 33% vastanuile, kes paberil mängukava lugema harjunud.

58% vastanuist kinnitasid samas, et nende jaoks ei ole mängukava aga üldse oluline ning 69% vastajate arvates võiks mängukava olla loetav nutitelefonist. Seetõttu katsetame tänavu kevadringis ka just nimelt elektroonilist lahendust ning kui vastuvõtt sellele on soosiv, laiendame elektroonilise mängukava kogu hooajale.

Auhind staadionile ei too, ühtekuuluvustunne aga küll

90% Tuleviku sõpradest käib staadionil sisemisest soovist oma meeskonnale toeks olla. 74% vastajaist naudivad jalgpallivaatamist kui mõnusat ajaveetmise võimalust.

Ligi 60% vastajaist kinnitas ka, et nad saavad mängupäeval mõnusa tunde sõprade ja kogukonnaga koosolemisest. Laiendatud vastustes toodi enim välja just 2019. aasta hooajal publikuarvu hüppelise kasvuga kaasnenud nauditavat melu ja atmosfääri; mitmel korral leidis märkimist mängupäevadel valitsev “Viljandi tunne” ja kohaliku kogukonna tugev toetus meeskonnale.

Asjatundlikud jalgpallisõbrad märkisid staadionile tulemise põhjustena ära ka Tuleviku mängijate võitlusvaimu, üha paranevat mängupilti ning teadmist, et mehed platsil võitlevad alati lõpuni, mis aitab kaotuse korral kurvastusest üle olla ja sunnib järgmisel korral taas lootusrikkalt staadionile tulema.

Staadionilt saadud negatiivsete kogemustena toodi pea eranditult välja just sportlikke aspekte: mullusel hooajal suutsime publikule pakkuda vähe võiduemotsiooni; märgiti ära ka kohtunike ebaühtlane tase ning viimastel minutitel frustreerival moel kaotatud tabelipunktid.

Märgatavat muret tuntakse aktiivse fänluse puudumise pärast: vastasfännide häälekus versus kodupubliku tasasus. Julgustame kõiki ise aktiivsemad olema ning eeslauljatega, keda meie publiku hulgas tihtipeale leidub, ühinema!

Mullusel hooajal kõigil meie kodumängudel läbi viidud publikuauhindade loosimist hinnati küll kõrgelt, ent 93% vastanuist kinnitas, et tulevad staadionile hoolimata sellest, kas auhinna saamise lootust on või mitte.

Küll aga on Viljandi vutikogukonnal kõrgemad ootused klubi sponsoritele: 72% vastanuist tõdes, et ootab klubi toetajatelt vutikogukonnale suunatud sooduspakkumisi ning kasutaks neid heal meelel.

44% vastanuist saabub staadionile 5-15 minutit enne kohtumise avavilet. Siinkohal julgustame inimesi varem staadionile tulema, sest just see on võluvits, mis aitab vähendada negatiivsete kogemuste küsimuste juures korduvalt välja toodud pikkade järjekordade probleemi.

Selleks, et omalt poolt sellele kaasa aidata, kavatseme tänavusel hooajal korraldada alates teisest mänguringist (ehk maikuust) linnastaadionil erinevaid mängueelseid üritusi ja pakkuda mõnusat ajaviidet enne mängu kogu perele erinevate mängude ja esinejate näol, samuti on toitlustaja poolt tulemas eripakkumised varastele saabujatele.

Vaba mõtte rubriigis soovitakse head

Et me oleme rahvaklubi ja kanname rahva häält, toome lõpetuseks alljärgenvalt muutmata kujul ära kõik kirjed “Vaba mõtte” lahtrist, kus iga vastaja võis kirjutada kõigest, mis hingel.

“Viljandil on väga äge jalgpallikogukond. Eestvedajad ja treenerid on suureks eeskujuks. Mees ja poeg mõlemad mängivad klubis. Edu Teile!”

“Asi on hästi käima läinud. Ausalt öeldes oli see esimene hooaeg, mil tänu oma lapse eestvedamisele mänge vaatamas käisin, ja üllatusin positiivselt. Vedasin teisigi kaasa. Emotsionaalselt oli kõige meeldejäävam emadepäeva eri. Hea töö!”

“Tihti on probleeme helikvaliteediga – tribüünil istudes ei saa jutust aru.”

“Tantsuala.”

“Muutke kindlasti paberkava kasutamine ära jaaa,mõttetu keskkonna vägistamine.”

“Siiani hästi tehtud. Võidukalt edasi!”

“Tublid olete. Võibolla võiks korraldada üheskoos väljasõite teistesse linnadesse Tuleviku mänge vaatama.”

“Kas on mõtteid olnud luua näiteks ametlik fännklubi? Koos trummi lüüa ja karjuda Tulevik, ehk see elavdaks natuke seda viljandi publikut. Lihtsalt mõnikord on natuke halb tunne, et mõned üksikud muu klubi fännid suudavad rohkem lärmi teha kui oma koduklubi omad. See aasts muidugi väiksed poisid proovisid, lõid trummi, karjusid Tulevik. Müts maha nende ees.”

“Edu teile armas Tulevik!”

“Võiks organiseerida mingi häält tegeva toetajaskonna kes tõmbaks ka ülejäänud publiku kaasa.”

“Parem heli kvaliteet.”

“2020 TOP 5!”

“Pange mõnikord kogukond enda kasuks tööle, näiteks esitage väljakutse noortegruppidele ja nende vanematele- kes suudab mängupäeval suuremal hulgal rahvast kokku ajada. “Naabrist parem”-toimib alati!”

“Looge fänniõpituba ja sellega koos ka toimiv fännklubi, möllust on staadionil küll puudus, vahel ei saa arugi, kas olen kodumängul või võõrsil.”

“Ikka edasi ja pead püsti”

“Minu huvi on,et mängida saaksid võimalikult rohkem kohaliku taustaga mängijad,oma klubis treenitud!Loomulikult peab võtma mujalt täiendusi,kuid need peaksid sel juhul olema paremad kui omad mängijad.Pole mõtet tuua Tallinna klubi pingilt teise ešeloni mängijaid kui meil on samaväärseid omalgi,kes taolise vangerduse tulemusena enam mänguaega ei saa ja lõpuks loobuvad.Ainult siis võime loota,et kunagi on taas kolm Vabariigi parimaks mängijaks tituleeritut kõik Viljandi taustaga.Parimad soovid klubile jõuludeks ja palju edukaid mänge uuel aastal!”

“Erinevatele vanustele mänge, sest eelmine hooaeg oli vahel nii, et ainult väiksemad said osaleda ja suuremad (15-17) poisid/tüdrukud pidid vaatama.”

“Staadioni helivärk jätab soovida. Ei saa jutust aru alati.”

“Woodwork challenge poolaja mänguks,kes sööb kõige esimesena hot dog-i ära.”

Mehed

VõistkondMP
Paide Linnameeskond U21
1330
Tallinna FCI Levadia U21
1430
Harju JK Laagri
1529
Viimsi JK
1525
Tallinna FC Flora U21
1320
FC Nõmme United
1519
FC Elva
1419
Ida-Virumaa FC Alliance
1413
Viljandi JK Tulevik
149
Pärnu Jalgpalliklubi
156

Naised

VõistkondMP
Tallinna FC Flora
618
Saku Sporting
615
JK Tallinna Kalev
59
Pärnu JK Vaprus
67
JK Tabasalu
67
Tartu JK Tammeka
64
JK Tuleviku ja Suure-Jaani Unitedi ÜN
64
Põlva FC Lootos
52

Sponsorid ja koostööpartnerid

Suursponsor

Airok
Airok
Järve Keskus
LX Motors
LX Motors

Varustuspartner

Joma
Joma

Sponsorid

Rademar
Rademar
Tactical Foodpack
Combimill
Roger Puit

Toetajad

Viljandi linn
Viljandi linn
Viljandi vald
Sportfever
Monkey Sport
Monkey Sport
Texor
Texor
Hansa Bussiliinid
Hansa Bussiliinid
Jaama Söögisaal
Leigola
Leigola
AndryMT
AndryMT
MSA Elekter
MSA Elekter
Hansa Ilutulestikud
Hansa Ilutulestikud
Electrum
Electrum

Koostööpartnerid

Viljandi Metall AS
Viljandi spordikeskus
Maksimum.ee
Maksimum.ee
Just Rest
Just Rest
Koopiapesa
Koopiapesa
MyFitness
MyFitness
Mulgimadin